2008-11-03

LA GLESIE FURLANE IN ETE LANGOBARDE E FRANCJE

Cuant che i langobarts a rivin in Friûl il patriarcje di Aquilee al scjampe a Grau cuntune part dai citadins plui siôrs, par pore di violencis e di robariis. Il rest dai predis al reste tal so puest cence che a sedin grues problemis, e sot dai langobarts a àn il lôr patriarcje di Aquilee, antagonist di chel di Grau, che invezit si poiave sui bizantins: in cheste maniere a tachin a jessi doi patriarcjis in oposizion tra di lôr, chel di Aquilee e chel di Grau, e cheste situazion e larà indevant par secui.

La badie di Siest e jere nassude tal secul VIII pe donazion di trê nobii langobarts e e à mantignût par secui la sô impuartance. (foto di www.comune.sesto-al-reghena.pn.it)

I langobarts, daspò dai prins contrascj e suspiets, a rivin a tignî un bon rapuart cu la glesie, tant che sul moment de concuiste dai francs une des figuris che a difindaran di plui la libertât dal Friûl langobart al sarà propit il patriarcje, Sigualt. Inte stesse situazion, une part dal clericât e poie i francs e jude in maniere impuartante par supuart politic e logjistic, ancje inte prospetive de espansion dal imperi di Carli in Grant ancjemò plui a Est: in cheste suaze e je di prin plan la figure di Paulin di Aquilee.